poniedziałek, 10 września 2012

Zupa z kabaczka & Zupa meksyńska, czyli obiad na dwa dni



Ten kabaczek to Wam się juz pewnie znudził?
A mi jeszcze sie nie skończył...
Mam naprawde sporo kabaczków od cioci ogromniastych rozmiarów.

A dzisiaj zupcia na dwa dni :)





Potrzebujemy:

szklankę wody
pół dużego kabaczka lub jeden mały
pieprz, paprykę słodką, sól, zioła prowansalskie
gęsty joguert naturalny ( u mnie grecki light)



Kabaczka obieramy i kroimy w kostkę. Do gotującej wody wrzucamy kabaczka i przyprawiamy.
Gotujemy aż kabaczek zmięknie. Miksuejmy blenderem na gładziutką masę, smakujemy i doprawiamy w razie potrzeby. Lekko przestygniętą zupę wlewamy do miski i kładziemy keks z jogurtu.








A do zupy na drugi dzień potrzebujemy:

zupę z kabaczka
przecier pomidorowy
kawałek papryki czerwonej
kawałek papryki żółtej

ostrą i słodką paprykę


Zupę zagotowujemy i dodajemy posiekane w kostkę papryki. Dolewamy około ćwierć - pół szkl. przecieru pomidorowego. I gotujemy aż papryka zmięknie. Doprawiamy paprykami. Przelewamy do miseczki i wrzucamy fassolę.



Smacznego !!

4 komentarze:

  1. lubię takie zupy. :) Sycą, są zdrowe, smaczne i lekkostrawne. Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mhhh pyszności serwujesz na tym swoim blogu aż ślinka cieknie :) zupki pysznie się prezentują przejrzałam bloga i widzę że niektóre dania zrobię w mojej kuchni, w takim razie obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z jednej strony obawiam się smaku kabaczka, a z drugiej strony jestem nieziemsko ciekawa jak smakuje. niestety w moich rękach zapewne dobre by nie wyszło :).

    OdpowiedzUsuń