piątek, 13 lipca 2012

Kabaczki z patelni i paprykowe pomidory



Kupiłam kabaczka gigant :)
musiałam coś z niego zrobić -na początek wersja z patelni
do tego ostreee pomidory z papryką i moja ulubiona kasza





Potrzebujemy:

plasterki kabaczka
pół pomidorów z puszki
kawałek czerwonej papryki
ulubiona kasza/ makaron/ ryż
pół łyżeczki oliwy

zioła prowansalskie, czosnek granulowany, sól, papryka słodka i ostra, pieprz



Plastry kabaczka obsypujemy solą i wykładamy na sitko. Nastawiamy wodę na kasza/ryż. Po około 15 min zlewamy sól z kabaczka bierzącą wodą i osuszamy plastry papierowym ręcznikiem. Patelnię smarujemy oliwą. Osuszone kabaczki posypujemy z jednej str czosnkiem, słodką papryką i  pieprzem i smazymy na patelni lekko dociskając widelcem boki. W tym czasie podgrzewamy pomidory z puszki i dodajemy do nich pokrojoną w kostkę paprykę. Doprawiamy pieprzem i paprykami i gotujemy kilka minut aż odparują a papryka zmięknie. Kabaczka przewracamy i posypujemy z drugiej str ziołami prowansalskimi. Znowu lekko dociskamy widelcem. Kabaczki sa gotowe gdy są mięciutkie w środku i z brzegu. Podajemy np ze świezym koperkiem.





Smacznego!!


4 komentarze:

  1. Mm, to do mnie przemawia. Uwielbiam wszelkie kaszowo-warzywne dania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy w zyciu nie jadlam kabaczka ;p Wyglada troche jak baklazan- smakuje podobnie? musze koniecznie sprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie to wygląda. Uwielbiam kaszę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. i moja ulubiona kasza tez! :-)

    OdpowiedzUsuń