poniedziałek, 16 lipca 2012

Owsianki



Od około dwóch lat jadam owsiankę na śniadanie prawie codziennie :)
Naprawdę to uwielbiam...


Bazę do owsianki zawsze przygotowuję podobnie :

pół szkl płatków owsianych
łyżka siemienia lnianego
2 łyżki mieszanki płatków (owsianych, jęczmiennych i żytnich) 
otrębów (pszennych, owsianych)  zarodków pszennych
około 0,5 l wrzątku
*opcjonalnie czubata łyżeczka gorzkiego kakao


Płatki, siemie, mieszanke i ewentualnie kakao zalewam wrzątkiem i gotuję w garnuszku do zgestnienia.
Po kilku minutach przelewamy do miseczki i dodajemy ulubione dodatki :)





z malinami, czereśniami, suszoną śliwką i gorzką czekoladą







z morelami, malinami, bananem, migdałami i gorzką czekoladą








z budyniem, śliwką suszoną, gorzką czekoladą i płatkami migdałowymi






I kilka z zeszłego roku:






Jedzcie śniadanko na zdrowie! :)

5 komentarzy:

  1. wyglądają naprawdę pięknie! nie wiem, czy miałabym serce rozwalać takie dzieła dłubaniem w nich łyżeczką :D

    OdpowiedzUsuń
  2. od zawsze byłem fanem Twoich owsianek, pomimo że mi bez mleka za bardzo nie smakują:D

    OdpowiedzUsuń
  3. widze, ze nie tylko ja jestem milosniczka owsianek! ^^
    i ja tez robie na wodzie! :D

    OdpowiedzUsuń