środa, 20 czerwca 2012

Makaron i brokuły z kurczakiem i sosem pieczarkowym



Dzisiaj pochmurny, nudny dzień..
 ja siedzę w domu i w sumie nie mam ochoty wychodzić nigdzie daleko.
Skorzystałam z produktów które miałam pod ręką i przygotowałam szybki, prosty, smaczny obiadek.






Potrzebujemy:

makaron pełnoziarnisty
 (ile chcecie, ja używam przeważnie 50-75 g suchego)
brokuły około 200 g

3 duże pieczarki
niecałe 100 g piersi z kurczaka

pieprz, przyprawa złocista do kurczaka, papryka słodka, czosnek granulowany
*do ozdoby kiełki, świeży ogórek, wiórki z surowej kalarepy




Gotujemy makaron i brokuły- ja lubie al dente. W tym czasie przygotowujemy sos: na patelni ceramicznej (nie polecam teflonu) smażymy pokrojoną na kawałeczki pierś, dodajemy do niej przyprawę do kurczaka. Gdy białko sie zetnie, dorzucamy posiekane pieczarki, pierz (ja dałam bardzo dużo- ale wedle uznania ostrości)  i paprykę. Dolewamy 1/4 kubeczka wody i dusimy aż pieczarki zmiękną i odparuje nam większość płynu. W razie potrzeby dolewamy w trakcie jeszcze wody. 

Ugotowane brokuły siekamy na drobne kawałki i mieszamy z makaronem i wykładamy na talerz- posypujemy odrobinką czosnku granulowanego. Na wierz sos i wiórki z kalarepy. Na boczku ogórek i kiełki.








Gorąco polecam i smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz