czwartek, 28 czerwca 2012

Ostra potrawka z kurczaka



Po skończonej sesji przyjechałam do mamy.. Byłam strasznie głodna, no i pytam co na obiad. 
Mama na to że ma odmrożoną wielka pierś z indyka i zapewne kotlety..

Eeee.. kotlety, to ja nie chce. 
No i postanowiłam cos innego wymyślec.
Zapasy w lodówce nie za duże. W sumie same końcówki przeróżnych produktów.

Więc powstała potrawa z serii "przegląd lodówki". Każdy zjada z czym lubi.
Ja z ryżem, tata i brat z chrupiącym pieczywem, a mama... na samo :)







Potrzebujemy:

pół dużej piersi z indyka
puszkę pomidorów
2-3 świeże pomidory
średnią cebulę
kilka pieczarek
2-3 łyżki groszku konserwowego
ok. 100 g mrożonych warzyw
2 papryczki chilli czerwone (ze słoiczka)
2 papryczki zielone ostre (ze słoiczka)

słodka , ostrą paprykę, ulubione zioła: świeza bazylia, suszone zioła prowansalskie
kurkumę do kurczaka, dużo pieprzu, imbir, cząber
(generalnie, co tam macie i co lubicie )



Pieczarki, kurczaka, cebulę kroimy na kawałki i smażymy w głębokim garnku (u mnie ze specjalnym dnem) lub na patelni. Dodajemy kurkumę, pierz, słodka paprykę, troszkę ziół prowansalskich. Jezeli smazyliśmy na patelni, to przekładamy do dużego garnka. Dodajemy pomidory w puszce i reszte składników. Smakujemy i dodajemy ziół do smaku.
Podajemy z czym kto lubi i listkami świezej bazylii :)











Smacznego! 
...i przeglądnijcie swoje lodówki...

2 komentarze:

  1. bardzo często jem tego typu dania, są smaczne, szybkie i można od razu przygotować dużą porcję, co jest dla mnie bardzo wygodne :) zazwyczaj jem je z kaszą, okazjonalnie z makaronem, no i zawsze dodaję cukinię! :D (a czasami bakłażan też wpadnie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ani bakłazana nie m iałam ani cukinii niestety. Ale to co powstało tez było smaczne :)

      Usuń